Žáci z 8. B vyráběli v rámci několika hodin předmětu Člověk a svět práce hmyzí hotely. Jedná se o malé skříňky, které jsou plné dutin, ve kterých se dokáží zabydlet různé druhy hmyzu,
což dokáže velmi efektivně podpořit biodiverzitu ve městě. Hotové hotely žáci ve čtvrtek nainstalovali na předem domluvená místa v blízkosti zastávky autobusu Na Groši.
Přejeme jim dlouhý život a hlavně spoustu zajímavých obyvatel.
V závěru školního roku si žáci VII. C vyzkoušeli, jaké je to strávit noc v originálních mongolských jurtách.
V malebné vesničce si užili spoustu interaktivních her, sportovních aktivit a výletů po okolí Českého Brodu.
Žáci IX. B a IX. C vyrazili rozloučit se se školní docházkou vlakem do kempu Pohoda k řece Lužnici.
Počasí přálo vlastivědným výletům do Tábora či Soběslavi. Kromě sportovních aktivit či zpěvu u táborového ohně
žáci absolvovali bojovku po gps stopách Kryštofa Kolumba. Pobyt provázela legrace a dobrá nálada.
Od školního roku 2023/24 v naší škole realizujeme projekt "Personální podpora žáků a vzdělávání pedagogů v ZŠ Švehlova", který je spolufinancován Evropskou unií. Jedná se o zjednodušený projekt realizovaný v rámci výzvy "Šablony pro MŠ a ZŠ I" financovaného z Operačního programu Jan Amos Komenský. Díky tomuto projektu ve škole působí školní speciální pedagog a dvojjazyčný asistent. Školní speciální pedagog (ŠSP) se v průběhu školního roku 2023/24 zaměřil na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP, ve školním roce 2023/24 se jednalo o 22 žáků), s poruchami chování a sociálním znevýhodněním. Při jeho práci byly využívány individuální přístupy a metody, které respektovaly specifika každého žáka s cílem maximalizovat jejich vzdělávací potenciál. ŠSP také úzce spolupracoval s ostatními pedagogy a rodiči, aby zajistil komplexní přístup k řešení potřeb žáků. Dvojjazyčná asistentka se v průběhu celého školního roku věnovala žákům s odlišným mateřským jazykem (OMJ) dle potřeb žáků, učitelů a zákonných zástupců. Vzhledem k vysokému počtu žáků s OMJ je její přítomnost ve škole nepostradatelná.
Součástí projektu byla rovněž série lekcí inovativního vzdělávání, kde se žáci věnovali nejrůznějším činnostem tak, aby si rozšiřovali znalost cizích jazyků, osvojili si práci s moderními technologiemi a prohlubovali svou čtenářskou gramotnost. Inovativního vzdělávání se účastnila homogenní skupina žáků včetně žáků ohrožených školním neúspěchem.
Projekt bude pokračovat i v následujícím školním roce a jeho součástí bude kromě personálních pozic rovněž vzdělávání pedagogů.
V krásném prostředí Trmalovy vily v Praze-Strašnicích proběhlo 31. května slavnostní zakončení participativního projektu MČ Praha 10 Moje stopa.
Žáci 9. C, kteří vyhráli s projektem minigolfu, převzali ocenění z rukou radního pro školství MČ Praha 10 Ondřeje Počarovského.
Pan radní ocenil nápady žáků ze všech škol, které se akce zúčastnily. A jelikož projekt pokládá i nadále za potřebný a užitečný, oznámil,
že v příštím školním roce se uskuteční další, v pořadí už čtvrtý ročník. Naše škola se zúčastnila všech projektů.
Součástí slavnostní akce byla výměna názorů a zkušeností mezi všemi koordinátory projektu. Pro žáky pořadatelé připravili zajímavé soutěže.
Mohli si také prohlédnout chráněnou Trmalovu vilu, která dává ráz okolní zástavbě. A nechybělo ani občerstvení.